그 시대의 사회적, 경제적, 문화적 특성에 따라 변화하는 주거요구를 충족시키기 위한 새로운 주택상품을 기획할 수 있는 실무능력을 배양한다. 주택상품 개발의 각 단계를 이해하고 다양해진 주택상품의 기획사례 및 변천과정을 검토하고 상품 기획의 의도, 추진과정과 문제점 등을 구체적으로 분석하고 사회, 경제, 주거 트렌드를 조사 분석하며 잠재적 거주자의 주거요구를 파악하는 능력을 습득한다.
교과목해설(영문)
This course aims to cultivate practical ability to plan new housing products to meet the changing demands of housing, social, economic and cultural characteristics of the era. It examines the transition process, analyzes the intentions, process and problems of the product planning in detail, examines the social, economic and residential trends, and learns the ability to grasp the residential needs of potential residents.